سایت رسمی خدیجه خانمرادی شاعر لک زبان

دوشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۷:۱۲ ق.ظ

طراح قالب: قالب وبلاگ

درباره سايت

هساره واران

شعر قندپهلوی زندگانیست، من با شعر زندگی میکنم و شعر از خواستگاه درونیم می تراود همچون ماهتاب و سهراب وار قلم در جویبار شعری پاییزی به حرکت در می آید، از دیربازکهنیت زبانی ما بر ادبیات شفاهی که نیمی اش چلسرو وباورهای عوام در بر بوده است رسانه زبانی در سامانه بومی لکی در ساختار آوای ده هجایی به اثبات رسیده است.
خدالم شکری رسیمه مطلو دلــــم شادا بی وه پژاره شو
کمی بعد بنا به حرکت شعر وافول در جغرافیا وپارامترهای استتیک ناقد و پاستورال قومیتی بانگرش اینکه هرچه در حرکت رو سوی پیرامون مدرنیته باشیم به ناچارشعر در تقابل با خواستگاه زبانیش در می آید هیچگاه براین نبوده ام که با جنجال برای کسب شهرت قلم بزنم اما شعر را بیشتراز در اریکه ی شهرت قلم زدن دانسته ام... مجموعه ی پیش رو تراوش قلمگاه ذهنی اینجانب بر بارقه ی هنری سامانه زبانی بومی لکی که در بر دارنده ی اشعاری چند باحرکت پیشرو در تلفیق آوای آهنگین دور آهنگ ،ریتم و ملودی عروض با آوای دیر سال و کهن هجا در این سامانه ی زبانی پیش رو جنابان عزیزتان علاقمندان داشته های بومی زبان مادری ...
شعرهایم چونان فرزندانی که زاییده ی حس طبیعی ای خدایی، نوپایه گان حس عاشقانه ی منند، بیشتر و پیشتر براین باورم به سقم موضوعی ادبیات پیشتازی در باورعقاید جهانشمول با آرزوی روزی بر باورنشستن دسته گلی ازبوستان شعرغنی وپراستدلال زبانی لکی وباتشکر از اساتید وفضلا وادبایی که دربه ثمر نشستن این مجلدوحدیقه مرا یاری نمودند / پیش کش می شود به پیشگاه زبان کلان کهن مادریم و فرزندانم امین و نگین دو بال پرواز من دار آسمان بی انتهای زندگانی ...

خدیجه خانمرادی / هلیلان

بایگانی

پربازديدترين ها

پربحث ترين ها

نويسندگان

پيوندها

غزل (( کیه خی )) از مجموعه شعر هساره واران

۲۱ آذر ۹۸ ، ۰۱:۲۵ نويسنده: اعضای انجمن نمايش: ۱۴۵ ۰ نظر
۲۱ آذر

کیه خی

ناخنی کیشاتیه وه گیانِ دیوار دلم                                       

آسمان شو تَمه وه دیودِ سیگار دلم

تو وه خاو بین آوی هَت و لیزمان کول برده ری                      

هیچکسی نَهتا دواره بکی  بیدار دلم

ماچ مه کردت ئه وختی ماچ کردن کیخه بی       

گل و غمچه هم وه نو کالیت ئه وهار دلم

لیوه بین وه تو مزانین کارِ دلت سازیه     

دی ئی وژ مَعرم قیریکه قصت آزار دلم

بَزم مور و چمرت یه قیریکه گه ها وه پا                       

چوی ئور نَهَتن ئی مانگه دی وه نام شار دلم

ناخنی کیشاتیه وه گیانِ دیوار دلم     

آسمان شو تَمه وه دیودِ سیگار دلم

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تبليغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

کلمات کلیدی

خدیجه خانمرادیxاستاد معین شاهویسیxمور لکیxلکستانxادبیات پیشروxشعر لکیxنارینهxشعر پیشتاز لکیxچلسروxدکلمه شعر لکیxادبیات پسامدرنxهلیلانxغزل لکیxسرابلهxایلامxلک امیررضا موزونیگلاره میلکانxکرماشانxوارانxلک امیرxعلی الفتیxشیرکو بیکسxسعید عبادتیانxرضا موزونیxدوبیتی رضا جمشیدیxگلاره میلکانکرماشانوارانعلی الفتی

آخرين مطالب

محبوب ترين ها

پیوندهای روزانه

قدرت گرفته از بلاگ بیان